آشنایی با مدیر و عوامل مجموعه وبلاگها و وب سایتهای آموزشی

آشنایی با مدیر و عوامل مجموعه وبلاگها و وب سایتهای آموزشی

مدیر وبلاگها و وب سایتهای آموزشی:

علی سلطانی مجد

نام و نام خانوادگی

24 سال

سن

 

میزان تحصیلات و رشته تحصیلی

 

شغل

محقق

سایر مهارتها

 

علاقه مندیها

مجرد

وضعیت تاهل

0913 215 72 81

شماره تلفن همراه

ali_soltani_majd@yahoo.com

ایمیل اختصاصی

ایران 9 ماه  ( تهران - اصفهان ) - ایتالیا 3 ماه ( میلان )

محل سکونت

 

خصوصیات اخلاقی

 

خصوصیات ظاهری

آشنایی با گروه مشاوره، گروه قضایی و گروه  پزشکی سایت مربوط به پاسخ به سوالات :

 رسول رضایی منش ( روانشناس ) دکتر داود صادقی (روانپزشک ) علی سلطانی مجد ( محقق )

واحد مشاوره

سر کار خانم م قربانی فر وکیل پایه یک دادگستری

واحد پاسخ به سوالات قضایی

سر کار خانم دکتر الناز رفیعی - دکتر مرتضی خداپرست - دکتر ادوارد لاوخ - دکتر علیرضا شمس

واحد پاسخ به سوالات پزشکی

موسسه طرح برتر

واحد پشتیبانی پایگاه

لازم به ذکر میباشد پزشکان پاسخگو به سوالات مقیم کشورهای دیگر بوده و به صورت رایگان آماده همکاری با این پایگاه شده اند این در حالیست که هیچ پزشک ایرانی داخل کشور حاضر به همکاری به صورت رایگان در این پایگاه نشده  اینجا ایران است.

ارتباط با ما جهت همکاری و یا انتقاد و پیشنهاد

Tel: (+98) 311-7810980             E-mail: support@tanzimekhanevadeh.ir  موسسه طرح برتر

واحد پشتیبانی 24 ساعته

Mobile: (+98) 913 - 215 72 81                 E-mail: ali_soltani_majd@yahoo.om

مدیر وبلاگ و وب سایت

 

با گذشته جنسی همسرتان چگونه برخورد کنید؟

با گذشته جنسی همسرتان چگونه برخورد کنید؟ منبع : وبلاگ x-wolf (ساحر) 

 

"زوج هایی که قبل از ازدواج رابطه ی جنسی داشته اند، در زندگی زناشویی خود دچار مشکل خواهند شد."

این جمله از زبان یک کارشناس ازدواج و رئیس موسسه ی پویایی شناسی خانواده خطاب به شنوندگان کثیری از افراد متاهل می باشد. از طریق کارهای موسسه ی پویاشناسی خانواده روی هزاران زوج، متوجه شده ایم که نتایج احساسی روابط جنسی پیش از ازدواج، در اکثر موارد، روی بیشتر جنبه های زندگی زناشویی افراد تاثیر منفی می گذارد.

بیش از نیمی از افرادی که امروزه ازدواج می کنند، سابقه ی روابط جنسی خود را وارد زندگی زناشویی خود می کنند. و به نظر من فقط با صحبت کردن درمورد این مشکلات کاری از پیش برده نمی شود، و مشکلات این ازدواج ها حل نخواهد شد.

پس با این مشکلات چه باید کرد؟ دراینجا توصیه هایی برای شما زوج های عزیز آورده ایم، که به زوج های بسیاری کمک کرده است. این مقاله را با ما دنبال کنید، شاید با کمک گرفتن از این راهنمایی ها، مشکلات شما نیز برطرف شود.

 1.  اعتراف کنید
اعتراف کردن نه تنها برای روح، بلکه برای ازدواجتان هم خوب است. اگر همسرتان نداند که شما قبل از ازدواج با او، با کس دیگری نیز رابطه ی جنسی داشته اید، مطمئن باشید که دوست دارد بداند. او همچنین باید بداند که آیا همین مسئله دلیل کشمکش های موجود در روابط جنسی خودش با شماست، یا خیر. اگر شما خواهان صمیمیتی واقعی با او هستید، پس باید همه چیز دررابطه با خودتان را با او در میان بگذارید.

همسرتان احتمالاً با شنیدن این مسئله خیلی ناراحت و رنجیده خاطر خواهد شد. من نگفتم کار ساده ای است و او راحت با آن کنار خواهد آمد. مطمئناً مشکلات و درگیری هایی بینتان ایجاد خواهد شد. اما اگر بخواهید مشکلات مربوط به صمیمیت در روابط جنسی خود را برطرف کنید، باید اسرار مربوط به گذشته تان را با همسرتان در میان بگذارید. البته منظورم این نیست که همه ی  جزئیات مربوط به گذشته ی خود را پیش او بریزید، فقط گفتن مسائل اصلی کفایت می کند. فقط به اندازه ای که خودش میخواهد بداند، با او در میان بگذارید. با اینکار به او نشان خواهید داد  که هیچ چیز را از او مخفی نکرده اید.

زندگی زناشویی که در هیچ رازی در آن وجود نداشته باشد، می تواند از پسِ همه ی موانع و مشکلات برآید. پس اولین قدم برای غلبه بر گذشته ی جنسیتان، این است که همسرتان را از آن مطلع کنید. البته باید از همسرتان هم همین توقع را داشته باشید، چون این مسئله کاملاً دوطرفه است.

 2.  تفاوت ایجاد کنید
گاهی افراد درحالی ازدواج می کنند که در گذشته با افراد دیگری رابطه ی  جنسی داشته اند. حتی اگر بدانید که همسر شما نیز مثل خودتان در گذشته چنین عملی را مرتکب شده است، باز هم مقابله با این احساس گناه و خیانت بسیار دشوار است.

دلیل اینکه با شنیدن این مسئله ناراحت و رنجیده خاطر می شویم، به خاطر حسی است که خداوند در همه ی ما قرار داده—اینکه می خواهیم طرف مورد نظر تمام و کمال متعلق به ما باشد. همه ی ما می خواهیم که خصوصی ترین لخظات زندگی همسرمان با ما گذشته باشد و تجربیاتی را با ما بگذراند که از هر لحاظ متفاوت باشد و به هیچ وجه شبیه به تجربیاتی که با دیگران گذرانده نباشد.

زمانی که متوجه می شویم فرد دیگری عمیق ترین و پنهان ترین قسمت وجودی همسرمان را تجربه کرده است، احساس میکنیم به ما خیانت شده است. احساس می کنیم کسی چیزی را که فقط متعلق به ما بوده از ما دزدیده است. و به هیچ وجه دوست نداریم همسرمان را با کسی شریک شویم، حتی اگر جریان به سالها قبل برگردد.

بنابراین، باید این حق امتیاز را به همسرمان هم بدهیم. باید سعی کنیم لحظاتی را با او بگذرانیم که هیچ کس دیگری قبلاً با او تجربه نکرده است.

به این بیندیشید که چرا بین این همه نفر، همسرتان را برای ازدواج انتخاب کرده اید و چه چیز باعث می شود که ازدواج شما خاص و منحصر به فرد باشد. به دنبل چیزهایی باشید که برای اولین بار برای هر دوی شما اتفاق می افتد که تابحال هیچکدام از شما آن تجربه را با فرد دیگری نگذرانده اید.

3.  به رابطه ی  بین زندگی جنسی و سلامت احساسی خود دقت بیشتری داشته باشید
زندگی جنسی شما نشانگر سلامت کلی شما در رابطه تان است. اگر با تصور رابطه جنسی با همسرتان احساس آرامش و راحتی می کنید، به این معناست که رابطه تان در وضعیت خوبی قرار دارد. اما اگر در این رابطه تفکراتی منفی داشته باشید، به استثنای مشکلات جسمی دوره ای، در اکثر موارد به این معناست که شما و همسرتان از نظر احساسی بسیار از هم فاصله دارید.

زمانی که رابطه ی شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد، ایجاد رابطه ی جنسی نتیجه ی آن خواهد بود. هر دوی شما احساس امنیت و آرامش خواهید کرد و این رابطه جنسی باعث بهبود وضعیت سلامتی روحی و احساسی شما خواهد شد. حتماً در همه ی  موارد اهمیت سلامت جنسی و احساسی خود و همسرتان را در نظر بگیرید و مطابق با آن رفتار کنید.

با اینکه این موارد نمی تواند بهبودی آنی در روابط شما ایجاد کند، اما به عقیده ی  من سریعترین راه حل هاست. زوج های زیادی از این راهکارها استفاده کرده و موفق بوده اند. مطمئن هستم برای شما نیز اثر بخش خواهد بود. پس امتحان کنید!

منبع : وبلاگ x-wolf (ساحر)                  تاریخ قرارگیری مطلب بعدی : 2/9/1385

چگونه مردان را برای خود نگه داریم...!

چگونه مردان را برای خود نگه داریم...!

الف) شخصیت مردان

نکته ای که بسیار مهم میباشد اینست که باید بدانیم شخصیت انسان به دو نیمه تقسم می شود یک نیمه نیمه اختصاصی و نیمه دگر مربوط به افرادی میباشد که هم ما برای آنها ارزش قائل هستیم و هم متقابلا آنها برای ما و این نیمه دوم است که در مردان قسمت اعظم مسئولیت پذیری را شامل می شود مردان خواستار دارا بودن زیر مجموعه میباشند و از اینکه خودزیر مجموعه باشند خوشایند نمی شوند به همین دلیل است که اساس اعمال امنیت برای خانواده مردان هستند به نوعی یک پایگاه و ستون برای سایر اعضای خانواده مرد خانهیا همان پدر خانواده میباشد پس هریک از اعضای خانواده نیز در قبال این شخصیت باید رفتارهای شایسته را برای هرچه دلگرم تر شدن مرد خانه انجام دهند مهم ترین نقش در زندگی هر مردی را همسر بازی می کند همسر نیز درایفای نقش خود باید یک هنرمند قابل باشد تا باعث دلگرمی مردان شود چقدر زیبا است شنیدن این سخن از مردان که می گویند در هنگام کار بیرون از خانه مدام به ساعت خود نگاه می کنند تا بدانند که چقد وقت دیگه کارشون تمام شده و به منزل می روند اما بالعکس مردانی هستند که هرگز ترجیح نمی دهند لحظات آازد خود را با اهل منزل ( همسر و فرزندان) سپری کنند و بیشتر وقت خود را با دوستان خود می گذرانند علت چیست ؟ مطمئنا هیچ زنی از اینکه باعث رنجش خاطر شوهر خود شود لذت نمی برد و خوشایند نیز نمی گردد اما بعضی از رفتارهای ما نا خواسته باعث برداشت غلط و نا بجا از سوی طرف مقابل می گردد

نکات مشترک در مردان

مردان چه همسری را ستایش می کنند ؟ مردان در زندگی زناشوی خود به دنبال همسری هستند که از هر لحاظ بتواند آنها را ارضاء کند به طور کلی یکی از عواملی که مردان بواسطه آن ازدواج می کنند رابطه جنسی پس از ازدواج است پس یک زن می تواند با استفاده از این ابزار و حالت زنانه خود براحتی همسر خود را مجذوب و تشنه سازد سعی کنید همیشه بدنی آماده داشته باشید ، سعی کنید در منزل زمانی که با شوهر خود تنها هستید لباسهای تحریک کننده و حرفهای تحریک آمیز بزنید ، آرایش کنید برای شوهران خود و هرچند وقت یکبار نوع آرایش خود را تغییر دهید تا تازگی داشته باشید اندام خود را حفظ کنید و از شوهرتان تشکر کنید و قدرشناس باشید ( البته متقابلا آقایان نیز باید نکاتی را رعایت کنند) خجالت نکشید شوهر شما نزدیک ترین فرد در زندگی به شماست و همین طور محرم ترین تا اینجا در مورد مسائل جنسی بود اما زندگی فقط مسئله جنسی نیست و مردان نیز ینازهای عاطفی دیگری هم دارند یک مرد زمانی موفق می شود که پشت آن زنی پای به پای او راه بیایید و او را حمایت کند زمانی که صیغه عقد جاری شود مسئولیت شما چندین برابر می شود هم در قبال خود و هم در قبال طرف مقابل خود شما ازدواج کرده اید و باید همسر خود را با همه خوبی و بدی بپذیرید این انتخاب خود شماست اینطور نیست ؟  مردان به علت دارا بودن غرور زیاد از نشان دادن برخی رفتارها خودداری می کنند اما این دلیل بر آن نیست که شوهر شما یک انسان بی احساس است شما نیز می توانید با ابراز احساسات و انرژی که به شوهر خود می دهید به آن یاد می دهید که متقابلا احساسات خود را بروز دهد برای این کار زمانی که شوهر شما برای لحظاتی احساسات خود را نمایان می سازد در این لحظه به صورت افراطی خوشحالی و رضایت خود را نشان دهید هرگز به همسر خود در مقابل فرزندان توهین نکنید اگر اشتباهی از وی سرزده زمانی که تنها هستید بازگو کنید و به او یادآوری کنید برای حفظ شخصیت وی مسئله را در مقابل فرزندان مطرح نکرده مردان به زنانی این چنین افتخار می کنند .

تایید  نهایی هر گونه اجازه از سوی فرزندان را برای سایر امور به مردان بسپارید ( پس از مشورت دو جانبه میان زن و مرد) البته مردانی که چنین رفتارهای را از جانب همسران خود می بینند نیز باید متقابلا رفتاهای را انجام دهند چرا که همه ما نسبت به هم مسئولیم و باید برای یکدیگر ارزش اخلاقی قائل باشیم . طرز برخورد زنان در مقابل مردان هنگام خستگی آنها نیز مهم است مردان کلا کم حوصله تر از زنان هستند بارها عرض کرده ام مردان از حاشیه و بازی کردن با کلمات بیزارند آنها منظور شما را زود متوجه می شوند پس همیشه به خصوص زمان خستگی و بی حوصلگی یه راست برید سر اصل مطلب البته اگر ضرورتی ندارد بهتر است زمانی مشکلا ت را مطرخ کنید که خستگی از بین رفته باشد مردان قادر هستند فکر خود را در یک لحظه بر روی چند موضوع متمرکز سازند دلیل این رویداد شاید به دلیل اینست که مردان از یک نیکره مغز استفاده می کنند مردان  برخی مسائل را  به علت فکر زیاد و مشغله و بار مسئولیت  زود فراموش می کنند پس اگر تاریخ ازدواج تولد و یا اگر امروزی باشید ولنتاین و ... را فراموش کردند و یا تاریخ آنها را جابجا گفتند دلیل این نیست که شما برای آنها اهمیتی ندارید مردان بیش از هر چیزی علاقه مند به همسر و فرزندان و حفظ خانواده و سعادت اعضای آن هستند تمام تلاش آنها جز این نمی باشد .

علت اصلی خیانت در مردان

چرا خیانت ؟

آیا تنوع گرایی در مردان به در جه ای میرسد که دست به خیانت میزند و یا مسئله ای دیگری باعث اینکار وی می شود آیا شما به عنوان یک همسر قادر به رفع نیازهای شوهر خود نبوده اید و چندین آیای دیگر

یکی از دلایل خیانت در مردان عدم ظرفیت در بدست آوردن رتبه و موقعیت اجتماعی و بالا رفتن توانایی مادی میباشد  این مردان نیز از همان ابتدا فقط به خاطر آنکه شرایط آنها را شما پذیرفته اید و شاید آن شخصی که مد نظر آنها بوده با شرایط مادی اونروز قادر به زندگی با شوهر شما نبوده به شوهر شما جواب رد داده با شما ازدواج کرده است در این صورت پس از بدست آوردن موقعیت اقدام به ازدواج مجدد می کند نکته بعدی معمولا افرادی که از نظر مادی در درجات بالا قرار دارند دوستان که البته لقب کفتار به آنها دادن بهتر از واژه دوست است اطراف آنها زیاد می شود و مردانی  که ظرفیت بالایی ندارند ازدواج مجدد ،  کشیدن تریاک ، روابط نا مشروع و ...  را یک برتری نسبت به اطرافیان خود قلمداد می کنند .

از دلایل دیگر عدم رضایت از همسر خود نا توانی زنان در ارضاء کردن جنسی مردان و سر مزاجی آنها در مقابل نیاز جنسی مردان یکی از عوامل موثر در خیانت مردان میباشد و مستقیما به همسر وی برمیگردد

ازدواج اجباری البته خدارا شکر این نوع ازدواج بسیار کم شده اما از دلایل مشترک زنان و مردان در خیانت و روابط نا مشروع همین عامل ازدواج اجباری میباشد

 

سخن آخر

در کل مرد و زنی که برای  خود ارزش قائل باشند و به ارزشهای انسانی خود پی ببرند هرگز دست به خیانت نخواهند زد اکثر افرادی که دارای همسر و فرزند هسستند و اقدام به ازدواج مجدد می کنند هرگز در زندگی های زناشویی خود موفق نخواهند بود و روزی هر دو خانواده را از دست خواهند داد و با این اقدام خود زندگی چندین نفر را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

احترام بین زن و مرد در زندگی زناشویی بسیار مهم میباشد ابراز احساسات برای هر دوطرف شیرین میباشد پس احساسات خود را پنهان نکنید سازگاری با یکدیگر را پیشه کنید بارها عرض کرده ام زندگی مشترک صد در صد مشکلاتی دارد با هم مشکلا ت خود را برطرف کنید و مایه ایجاد مشکل جدید نشوید انسان فقط یک بار فرصت زندگی کردن دارد پس سعی کنید زندیگ کنید چرا که زنده ماندن هنر نیست .

 

با تشکر از شما  علی سلطانی مجد

تاریخ قرارگیری مطلب بعدی : 29 / 8 / 1385

بررسی شخصیت افراد افراطی در مبارزه با سکس ...

بررسی شخصیت افراد افراطی در مبارزه با سکس ...

افراد برحسب نحوه ارضاء غرایزشان ، شخصیت های مختلفی دارند .
ارضاء بعضی غرایز بسادگی امکان پذیر است . مثل خوردن غذا به هنگام گرسنگی . ولی در رابطه با ارضاء بعضی غرایز با مشکلات بیشتری روبرو هستیم مثل شهوت و پرخاشگری ، البته در فرهنگ ها و جوامع مختلف حساسیت ها تفاوت داشته و شخصیت های مختلفی شکل می گیرد .

در حالیکه ریشه و انگیزه بیشتر این نوع شخصیت ها شبیه هسند ولی نوع تظاهر آن در افراد ، متفاوت است.
اگر ارضاء غریزه افراد در جوامعی سرکوب شود و از نظر اجتماعی با موانع عمده ای روبرو شود ، افراد مکانیسم های مختلف دفاعی در برابر آن اتخاذ می کنند. یکی از این مکانیسم ها واکنش وارونه (
Reaction Formation ) نام دارد.که بیشتر د رمورد غرایز جنسی و پرخاشگری اعمال می شود . به این معنا که فرد بر عکس آرزوی قلبی خود رفتار می کند (و
البته این مسئله نا خودآگاه هست و ممکن است خود فرد از آن آگاهی نداشته باشد) .

مثلا تمایل شدیدش به سکس و مسائل شهوانی منجر می شود که او به عکس رفتار کرده و به مبارزه با مسائل جنسی بپردازد و به مشاغل و کارهایی بپردازد که به نحوی سروکار با شهوت او داشته باشد. مثلا مسئول سانسور مسائل جنسی فیلمها ، مجلات و ... شود.
متصدی مبازره با مفاسد اجتماعی و مسائل جنسی یا نهی و امر ها شود یا به مبارزه با روسپیگری بپردازد ، یا در برنامه های سازمان دهی شده علیه سکس شرکت کند ، یا به سخنرانی علیه مسائل سکی و روابط دختر و پسر بپردازد ، یا بیشترین شکایتش در مورد زیاد شدن بی بند و باری جنسی ، تهاجم فرهنگی ، بی حجابی و .... باشد .
همینطور در جامعه که افراد پرخاشگر مقبولیت ندارند ، افرادی که از مکانیزم واکنش وارونه استفاده می کنند ، به مشاغلی می پردازند که از نظر جامعه قابل قبول بوده و به نوعی با پرخاشگری سروکار داشته باشد مثل : زندانبان ، بازجو ، قاضی ، جراح ، پلیس و .... به هر حال از دیدگاه مکتب روانکاوی در روانشناسی ممکن است این افراد ، خودشان نیز از انگیزه اشان و واکنش وارونه در خود بی خبر باشند.
شاید شما 2 سئوال برایتان پیش آمده باشد.

1 - آیا همه افرادی که در چنین مشاغلی خدمت می کنند از واکنش وارونه استفاده می کنند ؟ و اگر اینگونه نیست ، چگونه باید افراد با انگیزه صحیح را از افراد نادرست بازشناسیم؟
2 - مسائل بالا چه ربطی به شخصیت افراد افراطی دارد.


پاسخ دو سئوال بالا به این ترتیب است: چگونگی شناخت کسانی که از واکنش وارونه استفاده می کنند ( یعنی در دل تمایل به سکس و پرخاشگری دارند): این افراد 2 ویژگی عمده دارند که به سادگی از افراد صالح و با انگیزه درست باز شناخته می شوند:

1 - افرادی که از واکنش وارونه استفاده می کنند در کارشان افراط و زیاده روی می کنند و خارج از ضوابط و چارچوب تعیین شده رفتار می کنند. انرژی بیش از انتظاری را صرف مبارزه با مسائل سکس و پرخاشگری می کنند. هر کجا می نیشنند فقط در رابطه با سکس صحبت می کنند . همیشه نگرانی اشان فقط مسائل سکسی است. گویی در جامعه هیچ معضل دیگری وجود ندارد . روز ، شب ، تعطیل ، میهمانی ، تفریح و همه چیزشان را روی این مبارزه اشان می گذارند . دیگران آنها را فقط به همین صفت می شناسند. اگر بگویی تذکر بده ، آنها میروند کتک می زنند ، اگر بگویی کتک بزن آنها می روند و فرد را می کشند و ...

2 - چون این افراد در باطن و خودآگاهشان تمایل به مسائل سکس و شهورت دارند.
لذا بعضی مواقع سرنخ هایی بروز می دهند که نشان دهنده باطنشان هست:

الف / اعمال سهوی ، اشتباهات لفظی و جملات مثبت در مورد سکس و پرخاشگری که نشان دهنده علاقمندی و انگیزه آنهاست. مثلا اینگونه صحبت می کنند: ( رفتم جلو به آن پسر و دختر گفتم درست نیست در انظار عمومی چنین ظاهر شوید ، شما چه نسبتی با هم دارید ، راستی پیش خودمان باشد عجب دختر قشنگی

هم بود ، دختر به این با نمکی ندیده بودم )

ب / شوخی ها : شوخی های این افراد غالبا مضامین سکسی و پرخاشگری دارد. مثال : ( مثل اینکه همه مردم دوست دختر یا دوست پسر دارند ، ما هم که شش انگشتی نیستیم بهتره برای خودمان دست و پا کنیم ) ج / رویاها : در تعریف خوابها و رویاهایشان این مضامین شهوانی و پرخاشگری به چشم می خورد همچنین اکثر صحبت ها ، خاطرات ، مطالعات و .... در رابطه
با عشق ، دختر ، سکس ، رابطه جنسی و مبارزه با آنهاست.

د / در خلوتشان نوع دیگرند. و شاید این بیت شعر در مورد این افراد سروده شده است که : واعظان کین گونه جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می رسند آن کار دیگر می کننـــــــد. ( باتشکر از همکار محترم آ قای تقی پور)

تاریخ قرارگیری مطلب بعدی ۲۷ /۸ / ۸۵